26 Şubat 2011 Cumartesi

Tarçınlı Nohut

Biliyorum, başlığı görünce gülmekten koptunuz hatta karnınıza öyle bir ağrı saplandı ki tarçınlı nohutun tadını vücüdunuzun taa derinliklerinde hissettiniz. Evet yaa ben yaptım oldu; anneannem tarçınlı kebap yapıyordu ve herkes bayıla bayıla yiyordu da neden ben tarçınlı nohut yapınca herkes burnunu kıvırıyordu. 3-4 sene önce Teyzemler bize yemeğe gelmişlerdi, akıllı ben teyzemin ağzına nohut koymadığını unutarak bir güzel nohut yapmıştım, ama etin kokusunu sevmediğim için de neredeyse bir paket dolusu tarçını nohutun içine boşaltmıştım. Şimdi kulağıma fısıltılarınız geliyor, teyzenleri yemeğe çağırıp da yapa yapa nohut mu yaptın! E her zaman İtalyan usulü makarnalar yapacak veya rakı sofraları hazırlayacak değilim ya... Neyse biz gelelim tarçınlı nohuta. Hep birlikte sofraya oturduk, salataları, turşuları kaselere paylaştırdık ve zeytinyağı ile pişmiş bembeyaz pilavı sofraya getirdiğimde, eniştem "e sadece pilav mı var?" bakışlarıyla etrafı süzdü ve ben muhteşem nohutumu hemen arkasından sofraya getirdim. Sevis kasesinin kapağını açar açmaz salona keskin bir tarçın kokusu yayıldı; önce herkesin gözleri parladı, ama sonra tabaklara nohutu koyduğum andaki hayal kırıklıkları sadece gözlerinden okunmuyordu, "ıghhh" diye yüksek tonda sesler çıkarıyorlardı. Tarçınlı Kebap hayali kuran sevgili ailem hüsrana uğramıştı. Eniştem yeniliklere açıktı, ama bu kadarını da kaldıracakmış gibi durmuyordu. Herneyse, teyzem nohut taneleri ile oynamaya başladı, ağzına bir çatal salata atıyor, sonra da tek bir nohut tanesini salatanın arasına sokmaya çalışıyordu. Annem hiç sesini çıkartmıyor, ama ara sıra bana bir bakış fırlatıyordu ki, kafama balyozla vuruyormuş gibi hissediyordum. Sonunda sessizliği eniştem bozdu, "bak Ayşen tarçın sayesinde belki nohut yemeye başlarsın bu yaştan sonra, tabi bir de nohutlar pişmiş olsaydı o zaman tam tadına varacaktın" dedi ve ben o anda koptum. "Teyze yaaa ben tamamen unutmuşum senin nohut ağzına sürmediğini, kusura bakma" deyince bu sefer annem lafa girdi, "hadi yaptın bir halt, tarçını ne demeye koydun?", "e etin pişerkenki kokusunu sevmediğimi biliyorsun, ben de tarçın koydum ki kokuyu bastırsın" diye cevap verdim. "İyi halt ettin" dedi annem de. Bu da bana ders oldu, denemeleri kendi kendine yap, evine gelen misafire nohut yapma, hele tarçınlısını asla:))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder